Lesdeuxfilles’s Blog

Kæde til solbriller, DIY

Posted in DIY, Eget design by lesdeuxfilles on juli 18, 2009

Dias1

Dias1

Dias1

Dias1

Pernille

Jeg er rigtig glad for min kæde til mine solbriller om jeg blev færdig med igår.. det er rimelig let at lave, men man skal nok være lidt fingernem..

Materialer:

  • Kæder (valgfrit hvilke slags, hvor mange slags, hvilke farver osv osv)
  • Tænger 
  • “Brillesnor” (min kostede 18 kr)
  • Små/store “ringe”, som man kan samle kæderne i, og derefter putte på dimsen der skal sidde fast om brillerne.

Fremgangsmåde:

  •  Man udvælger sine kæder 
  • sørger for at kæderne er ca. lige lange. På længde med den oprindelige brillesnor. (det er egentligt op til en selv hvor lang kæden skal være, men brillesnorens længde er nok meget passende)
  • Klip den oprindelige brillesnor af ‘dimserne’ der skal sidde på brillerne (fra nu af kaldes de bare dimserne :))
  • Saml alle de ønskede kæder i en ring og luk sammen
  • sæt denne ring ind i en lidt anden ring som du lukker rundt om dimsen og lukker sammen.
  • Gør det på begge sider og ..
  • VOILA

Hvis i har spørgsmål så skriv
Jeg har købt mine kæder over Ebay.co.uk, en man kan købe de slags mange steder!

11 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nina said, on juli 18, 2009 at 7:56 pm

    Gider du linke til den sælger du købte kæderne fra? Tak.

  2. Maria said, on juli 19, 2009 at 5:35 pm

    Den er rigtig fin – god DIY 🙂

  3. Sara said, on juli 20, 2009 at 9:59 pm

    Uha det ser smart ud! Desværre er jeg overhovedet ikke fingernem, så jeg tænkte på om du ikke ville overveje at lave dem på bestilling? 🙂

    • lesdeuxfilles said, on juli 20, 2009 at 10:01 pm

      haha, okay 🙂
      Jamen det vil jeg gerne.. hvad vil du give for den?

  4. Sara said, on juli 21, 2009 at 9:24 am

    Nu ved jeg ikke hvor meget du har givet for materialerne, men selvfølgelig så det er dækket plus arbejdskraft? 😉

    • lesdeuxfilles said, on juli 21, 2009 at 1:44 pm

      er 200 pp for meget?

  5. Ellen said, on juli 27, 2009 at 9:37 pm

    Hej!

    Virkelig fed idé! Er selv igang med noget ligende, men må sige at det er er et fedt twist. Ville høre om du ville linke til køberen fra ebay og hvor man finder en brille snor?? Har nemlig været lidt rundt omrking, men uden held. (Har dog ikke prøvet en optikker??)

  6. lesdeuxfilles said, on juli 28, 2009 at 6:57 am

    Tak. du skal bare gå ned til din lokale brillebutik. Der har de sikkert sådan en brillesnor. Jeg var dog inde to steder hvor de ikke havde flere af de billige tilbage. men det er hos en optiker du skal spørge.
    Angående kæderne så vil jeg gerne linke til ebay. Men jeg vil lige sige at jeg købte kæder som ligesom blev brugt som halskæder og som der derfor var lås i og som var længdebestemt. Man kan også købe mange kæder i metermål.. Jeg synes bare det var lettere sådan her. Og så satte jeg bare to kæder sammen og fik den længde jeg ville have ud af det. jeg håber det giver lidt mening 🙂
    Sorry Nina jeg havde helt glemt du også havde spurgt til linket..
    Her er linket til den sælger jeg købte kæderne af.
    http://shop.ebay.co.uk:80/merchant/ron_keith1hgd_W0QQ_dmdZ1QQ_ipgZ50QQ_sopZ12?_rdc=1

    I kan også bare søge under “chain” på ebay.co.uk og så selv finde nogen i kan lide 🙂

  7. Ellen said, on juli 28, 2009 at 11:03 am

    Hey!

    Mange tak skal du have 😀

  8. Rikke said, on juli 26, 2010 at 8:50 pm

    Hej, Tjek fede brillesnore ud her:

    http://www.bi-es.dk

  9. Suzan said, on marts 1, 2011 at 5:40 pm

    Hey!
    Jeg er vild med dine briller!!
    Laver du stadig mod bestilling?

    Kh Suzan! 🙂


Skriv en kommentar